Vraag maar raak
Heb je een brandende vraag, verbeterpunt of wil je zeggen hoeveel je van ons houdt? Wij helpen je graag! We zullen binnen 24 uur contact met je opnemen. Beloofd!
Stuur een berichtVeelgestelde vragen
Algemeen
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Een bestelling annuleren is zeker mogelijk. Wel dient dit binnen 1 uur na bestellen (op werkdagen voor 17.00u).
Dan kunnen wij dit nog verwerken en verzending tegenhouden. Wil je je bestelling annuleren? Neem dan zsm even contact met ons op door te bellen of via de live chat.
Mijn vraag staat er niet tussen
Geen probleem, dan beantwoorden we deze graag persoonlijk. Dit kan door te bellen, appen, ons een mail te sturen of start de live chat.
Zijn jullie reviews echt?
We snappen deze vraag heel goed. Er word steeds meer gebruik gemaakt van valse beoordelingen online.
Wij gebruiken 'Klanten Vertellen' (Kiyoh) als reviewplatform. Na het plaatsen van een bestelling bij Urifoon, stuurt Klanten Vertellen een uitnodiging om een review achter te laten. De reviews worden vervolgens door Klanten Vertellen gescand op echtheid. Dit controleren ze door te kijken of het e-mail adres waarmee de review is geplaatst, overeen komt met de e-mail waarop de bestelling is geplaatst. Ook dien je soms hiervoor de factuur te uploaden.
Meer informatie over het reviewbeleid vind je op klantenvertellen.nl/hoe-werkt-het/
Ik zoek een kortingscode
Iedereen houdt van korting… wij ook!
Daarom hebben we door het jaar heen leuke acties waarbij je korting krijgt op bijvoorbeeld ondergoed, horloges of beddengoed. Wil je weten wanneer? Schrijf je dan in voor onze mailing of volg ons via de socials, want via die weg kondigen we de acties aan.
Kun je niet wachten? Op onze UnderWunder ondergoed ontvang je al een mooie korting bij aanschaf van een set van 5 of 10 stuks!
Betalen
Op welke wijze kan ik betalen?
Betalen in onze webshop kan via de volgende manieren:
- iDeal
- Paypal
- VISA en Mastercard
- Bancontact
- Handmatige bankoverschrijving
- Achteraf betalen via Klarna (niet voor plaswekkerpakketten via de verzekering)
- Op rekening (alleen in overleg voor zakelijke orders)
Wanneer je niet in staat bent om van bovenstaande betaalmethodes gebruik te maken, kun je met ons contact opnemen.
Achteraf betalen via Klarna
Met achteraf betalen via Klarna ontvang je eerst de bestelling en betaal je later (binnen 30 dagen) de factuur aan Klarna. Let wel; kies niet voor Klarna als je moet declareren bij de zorgverzekeraar! Je declratie zal dan namelijk zeer waarschijnlijk afgewezen worden.
Tijdens de beoordeling van de aanvraag worden de ingevulde gegevens conform de bepalingen van de algemene voorwaarden doorgezonden naar Klarna, welke deze zal toetsen op kredietwaardigheid. In geval van goedkeuring is jouw bestelling geaccepteerd en kun je achteraf betalen op rekening. Je ontvangt vervolgens namens Klarna de factuur en is Klarna verantwoordelijk voor de verdere afhandeling van jouw betaling.
Wanneer ontvang ik een factuur?
Zodra wij jouw bestelling hebben ingepakt en verzend klaar is, ontvang je een factuur vanuit onze administratie per mail. Soms duurt het iets langer, maar uiterlijk binnen 2 werkdagen ontvang je de factuur.
Wanneer ontvang je géén factuur van ons?
Als je hebt gekozen voor achteraf betalen via Klarna (dan krijg je van Klarna een factuur) of als je bestelling vergoed wordt door de zorgverzekeraar (alleen voor de eventuele eigen bijdrage ontvang je van ons dan een factuur).
Mijn betaling is mislukt, wat nu?
Geen paniek, dit kunnen we oplossen. Als de betaling niet goed bij ons binnen is gekomen ontvang je veelal binnen een uur bericht per mail en kun je het nog eens proberen.
Lukt het dan nog steeds niet, raadpleeg dan je bank of neem contact op met onze servicedesk.
Automatische incasso
Bij bepaalde producten maken wij gebruik van automatische incasso's. Dit is bij UnderWunder abonnementen en bij plaswekker huren.
Gedurende deze looptijd ontvang je iedere maand (UnderWunder) of per 4 weken (plaswekkers) een factuur voor de nieuwe periode, waarna vervolgens binnen 3 dagen het bedrag van je rekening wordt afgeschreven.
Zodra het abonnement of huurperiode is stopgezet, stopt ook de automatische incasso.
Garantie & Reparatie
Artikel opsturen ter reparatie?
Als een artikel defect is helpen wij graag om dit zo spoedig mogelijk op te lossen.
Op de volgende manier kunnen we het defect soepel en snel afhandelen:
- Meld het defect telefonisch of per e-mail bij ons aan. Bel bij voorkeur; want de ervaring leert dat wij telefonisch het vaak direct kunnen oplossen.
- Mocht dat niet lukken, kun je het defecte product naar ons opsturen. Door er dan wel een briefje met jullie gegevens bij, dan kunnen wij bij ontvangst dit makkelijk herleiden.
- Na ontvangst onderzoeken wij het defect en stellen zo snel mogelijk een oplossing voor.
Artikelen die wij ter reparatie ontvangen, proberen we altijd dezelfde dag (van ontvangst), hersteld of vervangen, weer aan jullie terug te sturen.
Artikel defect?
Vragen over de werking van een product? Raadpleeg dan onze veelgestelde vragen of bekijk de bijbehorende handleiding (fysiek bij het product, of online bij de betreffende productpagina).
Staat het antwoord/oplossing er toch niet bij, neem dan contact met ons op dan helpen we graag.
Garantie op 2e hands artikel? (via Marktplaats of vrienden/familie)
De garantie die wij bieden op de producten is enkel van toepassing op de eerste koper. Op artikelen die tweedehands verkregen zijn via Marktplaats, vrienden of familie, geldt geen garantie.
Neemt niet weg dat we kunnen en willen helpen in het vinden naar een oplossing. Neem hiervoor even telefonisch contact op en dan kijkt één van onze medewerkers wat we kunnen doen
Wat is de garantietermijn?
Urifoon leeft de conformiteitseis uit de Wet betreffende Marktpraktijken en Consumentenbescherming na. Wij staan voor deugdelijke producten. Je mag verwachten dat een door ons geleverd product naar de verwachtingen fungeert. Mocht jouw product defect raken, dan kun je natuurlijk ook op ons rekenen.
Voor elektronica geldt een garantietermijn van 12 maanden.
Voor de sensorbroeken geldt een garantietermijn van 3 maanden.
Garantiebewijs
Het garantiebewijs van je artikel is vaak de desbetreffende factuur of het aankoopbewijs. Deze vind je in de mail of via de thuiszorgwinkel waar je het gekocht hebt.
Ruilen & Retourneren
Wat zijn de retourvoorwaarden?
De termijn waarin je jouw artikel mag retourneren is binnen 14 dagen na ontvangst. Voorwaarde voor restitutie is dat het product compleet is, ongebruikt en in de originele verpakking zit.
Wij vergoeden alle betalingen, inclusief eventuele verzendkosten voor de bezorging van je order als je jouw volledige order retourneert. Terug sturen mag op eigen wijze of via ons retourportaal.
Producten die gebruikssporen bevatten, beschadigd of niet compleet zijn, komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking.
Hoe kan ik iets omruilen/terugsturen?
Wanneer je een artikel wilt omruilen voor een andere maat en/of kleur is dat geen probleem. Via ons retourportaal kun je eenvoudig en goedkoop een retourlabel aanvragen. Na retourontvangst sturen wij dan gratis het gewenste artikel weer naar je toe.
Ben je niet helemaal tevreden, dan betreuren wij dit natuurlijk en horen we graag wat de reden van retour is. Voor eventueel advies over een alternatief artikel kun je ook altijd even contact met ons opnemen.
Het aanmelden van je retour kan via het retourportaal.
Verkeerd, beschadigd of defect artikel ontvangen?
Dit vinden we heel vervelend en willen we graag oplossen.
Mail ons even een foto van het betreffende artikel. Dan sturen wij retourlabel om het terug te sturen. Uiteraard ontvang je ook van ons een nieuw artikel
Terugbetaling van het retour?
Als jouw retour aan onze -voorwaarden voldoet en je wilt het niet omruilen voor een ander artikel, storten wij binnen 3 werkdagen het geld terug op jouw rekening.
Is retour sturen gratis?
Nee helaas, het retourneren van producten is niet gratis. Wél kun je voordelig via ons een retourlabel aanschaffen.
Het opnieuw toesturen van een vervangend product, van ons naar jou, is wel gratis
Verzendmethode
Wat zijn de verzendkosten?
Is de bestelwaarde boven de € 50,-, dan sturen wij het gratis toe. Anders rekenen we € 6,75 of € 4,95 (als het door de brievenbus past).
Klik hier voor Verzendkosten naar het Buitenland
Kan ik de order naar een afhaalpunt sturen?
Het is mogelijk om de zending naar een Service-/ Afhaalpunt van PostNL of DPD te sturen. Wel zo prettig als je het niet thuis wilt/kunt ontvangen. De kosten hiervoor bedragen € 5,95 (bij orderwaarde <€50,-).
Tijdens het afrekenen kun je een keuze maken uit de beschikbare afleverpunten.
Wat is de levertijd?
Bestellingen die (zondag-vrijdag) vóór 20.00u gedaan zijn, worden dezelfde dag nog verstuurd, m.u.v. de plaswekkerpakketten. Deze worden binnen 1-2 werkdagen verstuurd.
Wij hebben met onze vervoerders afgesproken dat zij jouw bestelling, na overhandiging, de volgende dag uitleveren (uitgezonderd zondag). In verband met (extreme) druktes bij de vervoersdiensten kan dit langer duren. Raadpleeg voor actuele bezorgtijden Track&Trace.
Welke pakketdienst bezorgt mijn order?
Binnen Nederland maken wij gebruik van de vervoerders; PostNL, DPD of DHL.
Naar België is dat PostNL en alle overige landen voornamelijk DPD of GLS.
Nadat wij de bestelling hebben ingepakt ontvang je van de betreffende vervoerder met Track&Trace.
Verzenden naar het Buitenland?
Geen enkel probleem! Dagelijks versturen wij vele bestellingen de grens over naar o.a. België, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en verder. Klik ook hier voor de buitenlandse verzendtarieven.
In feiten versturen we naar elk land naar keuze, echter kunnen de kosten sterk verschillen.
Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Binnen 30 minuten nadat de betaling voltooid is ontvang je een bevestiging per mail van de bestelling. Mocht er iets mis gegaan zijn, neem dan even contact met ons op.
Zodra het pakket is ingepakt en aan de vervoerder is meegegeven ontvang je ook bericht met een Track&Trace code.
Bestelling (nog) niet ontvangen?
De actuele status van het pakket is te allen tijde te raadplegen via de Track&Trace die je van de vervoerder hebt ontvangen. Door druktes bij de bezorgdiensten kan de levering vertraging oplopen. Je kunt hiervoor ook contact opnemen met de klantenservice van de betreffende vervoerder. (dit vind je veelal bij de track&trace)
"Pakket is bezorgd", maar ik heb niets ontvangen?
Dat is vervelend. Helaas hebben wij hier geen inzicht, nog invloed op. Check of het afleveradres klopt, dat het pakket niet bij de buren of bij een afhaalpunt ligt. Vraag anders de chauffeur de volgende dag dat hij/zij weer in de straat is.
Echt niet ontvangen? Neem dan even contact op.